eton 8-800/37

Discussie over luidspreker drivers en filtering

Re: eton 8-800/37

Berichtdoor dre » do maart 07, 2013 7:30 pm

de T25CF001 is duidelijk de minste van de 3!
deze viel me flink tegen zeg,weinig dynamiek en hoe hoger hoe minder kwaliteit.

Hoe klinkt de T29CF002 nu in vergelijking met de T29CF001? Ik heb er eerst een ingebouwd, en daarna een uurtje kritisch geluisterd met een "gemonoficeerde" CD, hetzelfde signaal op links en rechts. Voor de nieuwsgierigen, dit heb ik gedaan met DBPoweramp.

Ik weet dat de locatie van de luidsprekers (gewoon in de woonkamer, niet in een meetruimte of open woeste buitenlucht) zeker klankbepalend is, maar je kan niet overal rekening mee houden met een stel kasten van rond de 80 kilo. Je zet ze niet effe buiten.

De T29CF002 is duidelijk opener, helderder en gedetailleerder. Ondanks dat hij blijkbaar een frummeltje minder rendement heeft dan de T29CF001 klinkt hij toch iets nadrukkelijker door in de muziek, iets dat ik persoonlijk heel prettig vind, het hoog is nu net wat meer present.

Kast nummer 2 ook gedaan, het eerste wat opvalt is de enorme verbreding van het stereobeeld. Echt bizar.
Mijn luidsprekers staan ineens een meter buiten de kamer.
De welbekende arreslede gallopeerd nu echt langs je heen, de hond staat te blaffen in de tuin van nummer 14 in plaats van daar ergens bij een schuinachterbuur, de genie, ondanks zijn lekkere lage stemgeluid met blijkbaar toch een hoop dat door de tweeters wordt weergegeven, klinkt nu nog spookier.

Stemmen, vooral dames, klinken natuurlijker. Janis Ian staat redelijk hoog op mijn lijst van favorieten, om alles eigenlijk (opname, muziek, dynamiek, enz.), en ze klinkt nu nog veel lekkerder dan dat ze al deed. Cymbals hebben nog meer sizzle.

Al met al; operatie geslaagd, patient springlevend en dolgelukkig.

Berichtdoor Leeuwarden » do maart 07, 2013 7:39 pm

Van wie is die tekst?
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor dre » do maart 07, 2013 7:40 pm

van menno op zba:trinextel (weet je nog? :mrgreen: )
dre

Berichtdoor Leeuwarden » do maart 07, 2013 7:44 pm

Ja dat weet ik nog....
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Vorige

Keer terug naar Luidspreker drivers en filtering