Appel nostalgia

Off topic discussie en slow-chat

Re: Appel nostalgia

Berichtdoor cve » za okt 29, 2011 5:34 pm

"Deze computer" Jakkes, wat is dat voor iets vies?
Macspeakerz is trouwens nooit verschenen voor de latere versies. :cry:

iCo
cve
AudioForum Moderator

Berichtdoor DonQ » za okt 29, 2011 5:59 pm

cve schreef:"Deze computer" Jakkes, wat is dat voor iets vies?

Ha, ha, Co heeft hem door :D Is een geheime ontsnappingstunnel :lol:

Macspeakerz is trouwens nooit verschenen voor de latere versies. :cry:

iCo

Mwah, ik heb het eigenlijk nooit zo'n lekker programma gevonden. Leek wel een DOS proggie op een Mac.

Het is trouwens wel dikke pret met zo'n stukje antiek spelen, wat het trouwens nog verdraaid goed doet.
Peter de Jong

Afbeelding
DonQ

Berichtdoor Leeuwarden » za okt 29, 2011 6:02 pm

Misschien toch maar eens een iMacje , Peter? :mrgreen:
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor DonQ » za okt 29, 2011 6:09 pm

Ga je mond spoelen Jan. Dat houdt het geen 9 jaar vol, Apple geeft maar 1 jaar garantie en dan nog is de service tegnwoordig huilen als je het nodig mocht hebben. Bovendien, veel te veel broodnodige (en kostbare) pro software die er niet op draaien wil en ik wel nodig heb.

Nee, dat ouwe system 7.5 is net zoveel lol :lol:
Peter de Jong

Afbeelding
DonQ

Berichtdoor Leeuwarden » za okt 29, 2011 6:28 pm

Nou, ik moet wel zeggen dat zo'n schermafbeelding wel herinneringen brengt :-)
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor cve » za okt 29, 2011 6:52 pm

Leeuwarden schreef:Nou, ik moet wel zeggen dat zo'n schermafbeelding wel herinneringen brengt :-)

Vooral aan de peperdure RAM :evil: Aan het vullen van je geheugenbankjes was je meer geld kwijt dan aan de machine zelf. Verder hoeft systeem 7 van mij niet zo nodig meer. OSX is toch veel plezieriger.
Zo'n iMac houdt het makkelijk 9 jaar vol. Zelfs een iBook doet dat met gemak. Heb ik hier alle twee nog werkend staan. Ook nog een oude Performa, de voorloper van de iMac. Ik heb nog nooit gebruik hoeven maken van de service van Apple. En met de service van Dell en HP heb ik wel ervaring en die is op zijn zachts gezegd niet best :evil: :evil: En over dat besturingssysteem van die computers heb ik het liever helemaal niet. :mrgreen:

iCo
cve
AudioForum Moderator

Berichtdoor DonQ » za okt 29, 2011 8:16 pm

Gaan we weeeeeeeer :lol:

Wat heeft het nou voor nut om System 7.5 van toen te vergelijken met OSX van nu? System 7.5 is uiteindelijk wel een van de stabielste OS'en geweest ooit. Nooit een probleem mee gehad, werkte altijd vlekkeloos. System 8 is het nooit geworden en met OSX heeft het toch wel een tijdje geduurd voordat de kinderziektes er uit waren.

Met Hp heb je helemaal geen service nodig. Kun je zelf allemaal, is allemaal standaard spul. Dell eveneens. Overigens is die 2 jaar on-site garantie van Dell wel goed hoor: Ooit op mijn werk eens een USB poort opgeblazen (door eigen schild :oops: ). Dell gebeld: "Hij doet het niet meer". Monteur stond binnen een halve dag op de stoep, gooide er een nieuw mobo in en zette de boel weer op de rails. Niks vragen over hoe en wat, gewoon oplossen het probleem.
Peter de Jong

Afbeelding
DonQ

Berichtdoor Leeuwarden » zo okt 30, 2011 12:51 pm

Reparatie van Apple is in Drachten binnen drie dagen. Vind ik heel netjes. Tijdje terug een MacBook naar toe gehad. Was binnen 1 dag klaar.
Apple winkel in Leeuwarden is een winkel met showroom. Daar duurt een reparatie dus veel langer...
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor cve » zo okt 30, 2011 5:58 pm

DonQ schreef:Gaan we weeeeeeeer :lol:

Wat heeft het nou voor nut om System 7.5 van toen te vergelijken met OSX van nu? System 7.5 is uiteindelijk wel een van de stabielste OS'en geweest ooit. Nooit een probleem mee gehad, werkte altijd vlekkeloos. System 8 is het nooit geworden en met OSX heeft het toch wel een tijdje geduurd voordat de kinderziektes er uit waren.

Met Hp heb je helemaal geen service nodig. Kun je zelf allemaal, is allemaal standaard spul. Dell eveneens. Overigens is die 2 jaar on-site garantie van Dell wel goed hoor: Ooit op mijn werk eens een USB poort opgeblazen (door eigen schild :oops: ). Dell gebeld: "Hij doet het niet meer". Monteur stond binnen een halve dag op de stoep, gooide er een nieuw mobo in en zette de boel weer op de rails. Niks vragen over hoe en wat, gewoon oplossen het probleem.

Op mijn werk mag ik nog niet eens een tl-lamp verwisselen. Laat staan een computer openen. En dat heeft niets met mijn onhandigheid te maken. :lol:
Dus standaard onderdelen of niet: eerst iemand van ict en dan alsnog wachten op de monteur. :evil:

Co
cve
AudioForum Moderator

Berichtdoor DonQ » zo okt 30, 2011 9:38 pm

Ach, als je haar maar goed zit Co :lol:

Mij maakt het allemaal niet uit hoor, als het maar doet wat het doen moet.
Peter de Jong

Afbeelding
DonQ

Vorige

Keer terug naar Het stamcafé