Luistershow door sponsoren !!

Meet and greets van forumleden, forum bijeenkomsten

Re: Luistershow door sponsoren !!

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 10, 2013 7:53 pm

Wat zou je eigenlijk graag willen bouwen?
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor Aad » zo nov 10, 2013 9:01 pm

Leeuwarden schreef:Wat zou je eigenlijk graag willen bouwen?

Dat ben ik nu aan het uitbroeden. :D
De reis begint bij een paar "All Blacks" met 4" CSS breedbandertjes. Tot nu toe heb ik mij steeds aan full range vastgehouden. Maar ik ben na wat discussies en luisteren er nu ook wel voor in om multi-way te gaan. Wat ik het meest mis is een droog, snel en dynamisch laag. (Het hoog gaat wel)

Om de kosten te spreiden (en omdat ik het wel leuk vind) denk ik aan een (sub-)woofer met daarboven kasten voor mid/hoog.
Het voordeel zou kunnen zijn dat als ik met de subs begin deze in eerste instantie onder een paar breedbanders kan inzetten. Er zwerft hier nog wel wat rond, dus ik zou ook nog iets tijdelijks kunnen maken. Dan kan ik daarna naar topkasten kijken en evt sparen.

De ruimte is ongeveer 5.5 x 8 meter en de huidige opstelling is in de breedte aan het eind van de kamer. De ruimte tussen de speakers is ongeveer 1.5 meter en de max. breedte voor de kasten is, in de huidige opstelling, zo'n 30cm. Luister-afstand is nu 2.5 meter.

Ik denk aan een 10" voor het laag, een optie zou de Scan-Speak 26W/8534G00 Discovery in een gesloten kast kunnen zijn.
http://www.rumoh.eu/nl/scanspeak/1437-scan-speak-26w8534g00-discovery.html

Ik zal ondertussen ook de tweedehands markt eens in de gaten houden.

Aad
Aad

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 10, 2013 9:07 pm

Anderhalve meter tussen de speakers? Begrijp ik dat goed?
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor Aad » zo nov 10, 2013 9:27 pm

Leeuwarden schreef:Anderhalve meter tussen de speakers? Begrijp ik dat goed?

Ja, de afstand is nu exact 153 cm, maar ik zou nog iets kunnen schuiven. Wanneer de kasten 30cm zouden worden is er niet veel meer. Dwz ik zou iets verder kunnen maar de linker woofer zou dan langzaam achter de armleuning van de bank verdwijnen.

Aad
Aad

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 10, 2013 9:43 pm

Anderhalve meter is weinig. Ik zit zelf op zo'n twee meter en eigenlijk zou ik nog wel een beetje meer willen… Woofer achter de bankleuning hoef je trouwens geen last van te hebben. Heb ik ook en het stoort me niet.
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor Aad » zo nov 10, 2013 10:18 pm

Leeuwarden schreef:Anderhalve meter is weinig. Ik zit zelf op zo'n twee meter en eigenlijk zou ik nog wel een beetje meer willen… Woofer achter de bankleuning hoef je trouwens geen last van te hebben. Heb ik ook en het stoort me niet.

Met wat schuiven zit ik nu op 2 meter. Het heeft wel wat gevolgen voor de indeling van de kamer, dus ik zou moeten kijken hoe ik dat recht brei.
De evt toekomstige woofer wordt dan wel door de armleuning van de bank afgeschermd. Maar dat kan met wat schuiven tijdens het luisteren worden opgelost.
Aad

Berichtdoor Leeuwarden » zo nov 10, 2013 10:33 pm

Heb je trouwens die Seas woofertjes van Forza gezien in het verkoop topic? De DD-8 die je daarmee kan maken is beslist niet verkeerd...
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Berichtdoor Aad » zo nov 10, 2013 11:13 pm

Leeuwarden schreef:Heb je trouwens die Seas woofertjes van Forza gezien in het verkoop topic? De DD-8 die je daarmee kan maken is beslist niet verkeerd...

Had ik ook al bedacht maar ik ben zo bang dat ik met deze relatief kleine woofertjes nog niet het laag heb wat ik zoek.

Forza is volgens mij vijf jaar geleden al met zijn DD's begonnen en heeft hij langer gebouwd als geluisterd. Dat geeft niet veel hoop :(
Twijfel, twijfel

Aad
Aad

Berichtdoor Leeuwarden » ma nov 11, 2013 3:53 am

Op Zba is iemand die de zuiltjes-uitvoering heeft gemaakt. Wel geslaagd dacht ik... Als je je plan uitvoert door eronder losse kasten voor het laag neer te zetten dan komt het met de bas ook wel goed. Zou ik tevoren Tony wel een mailtje over sturen voor eventueel advies.
Leeuwarden
AudioForum Moderator

Vorige

Keer terug naar Meetings en bijeenkomsten